Eljött a nagy pillanat: Bemutatkozott az új BMW X5 M és az X6 M
A BMW hivatalosan is bemutatta az új X5 és X6 modelljét, melyek mindamellett, hogy rendkívül hangsúlyosak, mutatósak és erősek is.
Nagyon sokan várták már ezt a pillanatot, amikor is hivatalosan is lehull a lepel az új BMW X5 M és az X6 M modellről. Az autókat közvetlen a Los Angeles-i Auto Show előtt mutatta be a bajor gyártó, mely természetesen mindkét új típussal ott lesz az amerikai eseményen.Már első ránézésre is láthatjuk, hogy az „M-csomag” valóban rendkívül hangsúlyos és igényes lett. Az X5 és X6 is egy teljesen más megjelenést és karaktert kapott a standard verzióhoz képest.
Az új csomag részeként többek között egy agresszív első lökhárítót, egy módosított hűtőrácsot és átszabott oldalszoknyákat kapunk, amiknek természetesen aerodinamikai szerepük is van. Az áramvonalas tükrökkel és a 21 colos könnyűfém kerekek a Michelin Pilot Sport UHP abroncsokkal ugyancsak valami pluszt adnak hozzá az összképhez.A sportos stílus hátul is folytatódik, így a lökhárító és a diffúzor is új, amin kétoldalt két-két kipufogócsőből álló sport kipufogórendszer kapott helyet.
Természetesen a kabinban is történtek változtatások: Merino-bőrülések, átdolgozott műszerfal, bőrborítású M-es kormánykerék alumínium sebességváltó lapátokkal, Alcantara tetőkárpit, M-es küszöblemezek, alumínium szegélyek. Mindez, ha nem lenne meggyőző számunkra, a modellben a kontrasztos varrásokat, a dombornyomott fejtámlákat, négy-zónás automata klímaberendezést, és a Harman Kardon audio-rendszerét is felfedezhetünk.
Az X5 M és az X6 M hajtásáról egy duplaturbós 4.4 literes V8-as motor gondoskodik, ami 567 lóerőt és 750 Nm-es nyomatékot generál. A technika egy 8-sebességes M Steptronic sebességváltóval és az M-specifikus összkerékhajtási rendszerrel válik teljessé. Ez lehetővé teszi, hogy az autó álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsuljon fel 100 km/órára, mielőtt elérné a 250 km/órás végsebességet az elektronikai korláttal.
Az új „M-modellek” átlagfogyasztása 11,1 liter 100 km/órán, míg a CO2-kibocsátás 258 gramm/kilométer.
A módosítások között szerepel még az M Servotronic kormánymű és a sportosra hangolt felfüggesztés, ami 10 milliméterrel csökkenti a hasmagasságot. Az erős autókhoz nagy teljesítményű fékrendszer is jár metálkék féknyergekkel. A dinamikus lengéscsillapítási rendszer pedig három különböző módozatot kínál számunkra: Komfort, Sport és Sport+.
F1 live