F R I S S
2 4 Ó R A


2018.07.20 10:03:10
2018.07.20 09:59:26
2018.07.20 09:56:05
2018.07.20 09:51:30
2018.07.20 09:49:07
2018.07.20 09:45:50
2018.07.20 09:37:18
2018.07.20 09:33:44
2018.07.19 09:15:17
2018.07.19 09:10:18
2018.07.19 08:59:15
2018.07.19 08:55:21
2018.07.19 08:52:00
2018.07.19 08:49:05
2018.07.18 07:38:29
2018.07.18 07:32:40
Végleg megszűntek a 40-es hívószámok
Végleg megszűntek a 40-es hívószámok
Január 1-jétől már nem használhatóak Magyarországon a 40-es hívószámok, az úgynevezett kék számok.

A közlemény szerint a 40-es számokat főként nagy ügyfélkörrel rendelkező cégek, például a közüzemi szolgáltatók, bankok vagy fogyasztási cikkeket gyártó vállalkozások használták ügyfélszolgálati számként.

A hatóság mindenkinek azt javasolja, hogy az új elérhetőségekről az érintett cégek honlapján tájékozódjanak.

Felidézték, hogy korábban a kékszámok hívásdíjával kapcsolatos, fogyasztói panaszok vezettek oda, hogy az NMHH előírta a szolgáltatás magyarországi megszüntetését egy 2016-os rendeletében, a kivezetés pedig a fogyasztók érdekeit képviselve két lépcsőben valósult meg. Erre azért volt szükség, mert a hatályos szabályozás ellenére a hívó és a hívott előfizető között elosztott díjas hívás teljes díját a szolgáltató sokszor a hívóra, vagyis az előfizetőkre hárította, a többfordulós szolgáltatói egyeztetések pedig eredménytelennek bizonyultak. A kék számokat 1997-ben vezették be, hogy az akkori, többségében vezetékes telefont használók a számot az ország bármely pontjáról ugyanannyiért, a helyi hívás díjáért hívhassák. Ez úgy valósulhatott meg, hogy a helyi és a távhívás díjkülönbözetét a hívott fél fizette.

A mobiltelefonálás elterjedésével viszont a helyi hívás fogalma értelmét vesztette, a kék számok hívásáért a szolgáltatók különböző díjakat számláztak ki, és gyakran a kék számok hívása többe került, mint bármely más belföldi hívás. Emiatt a szolgáltatás éppen a lényegét, a kedvezményes díjú információcsere lehetőségét vesztette el.

A 40-es számok jelentőségének csökkenéséhez az is hozzájárult, hogy ma már az ügyfélszolgálatok elérhetőségét a cégek más módon, így például e-mailben, internetes hívással, közösségi oldalakon keresztül vagy akár chatszolgáltatással is biztosíthatják a fogyasztók számára, ráadásul ingyen - olvasható az NMHH közleményében.

  
Forrás: MTI
24 Ó R A

2018.07.20 10:03:10
2018.07.20 09:59:26
2018.07.20 09:56:05
2018.07.20 09:51:30
2018.07.20 09:49:07
2018.07.20 09:45:50
2018.07.20 09:37:18
2018.07.20 09:33:44
2018.07.19 09:15:17
2018.07.19 09:10:18
2018.07.19 08:59:15
2018.07.19 08:55:21
Információ:
info@magyarorszag24.hu
Szerkesztőség:
szerkesztoseg@magyarorszag24.hu
Médiaajánlat letöltése (PDF)
sales@magyarorszag24.hu