F R I S S
2 4 Ó R A


2018.07.19 09:15:17
2018.07.19 09:10:18
2018.07.19 08:59:15
2018.07.19 08:55:21
2018.07.19 08:52:00
2018.07.19 08:49:05
2018.07.18 07:38:29
2018.07.18 07:32:40
2018.07.18 07:27:51
2018.07.18 07:16:52
2018.07.18 07:11:19
2018.07.18 07:07:45
2018.07.18 07:04:29
2018.07.18 07:02:17
2018.07.18 06:55:47
2018.07.17 09:09:58
Felmérés: nem használják kellő biztonsággal a technológiai eszközöket
Felmérés: nem használják kellő biztonsággal a technológiai eszközöket
Nem tudatosan és nem kellő biztonsággal használják a kamaszok a rendelkezésükre álló technológiai eszközöket - derül ki 21. Századi Oktatásért Alapítvány felméréséből, amelyben 25 innovatív iskolában mérték fel a 13-18 éves tanulók digitális kompetenciáit

A közleményben azt írták, a kutatásban 2700 tanuló vett részt, akiknek például álhíreket kellett felismerniük, az online vásárláshoz szükséges bankkártya-adatokat kellett leolvasniuk, valamint ki kellett választaniuk a megfelelő kommunikációs platformot egy videó megosztásához vagy egy várható dolgozattal kapcsolatos kérdésfelvetéshez.

A felmérés eredményei szerint a diákoknak főként az okoz fejtörést, ha a világhálón kell válaszok után kutatniuk, majd mérlegelni és értékelni a találtakat. A célzott internetes keresés, az adatfeldolgozás és az álhírek felismerésének képessége a tesztet kitöltő intézmények mindegyikében fejlesztésre szorul. A problémamegoldás, a biztonság, a tartalomelőállítás és a kommunikáció területén jobb, átlagosan 50 százalék feletti eredmények születtek.

Kiderült az is, hogy a diákok a tanult megoldási sémákkal ugyan jól boldogulnak a digitális térben, ugyanakkor könnyen el is vesznek, ha olyan problémával találják szemben magukat, amelyre kreatív és újszerű módon kellene reagálniuk. A fiatalok komfortosabban érzik magukat az online kommunikáció és a csoportmunka megoldásoknál, tisztában vannak a hagyományos informatika órán megismert irodai programok funkcióival is, azonban a programozási feladatok és a szerzői jogok kérdésköre már némi fejtörést okozott nekik.

Az eredmények alapján jobban kellene hangsúlyozni a biztonságos eszköz- és internethasználatot, valamint a személyes adatok védelmének fontosságát és lehetőségeit is - hívták fel rá a figyelmet.

Szentkuti Gabriella, a - felmérést megrendelő - Microsoft ügyvezető igazgatója szerint nem elég beleszületni a technológiai forradalomba, a digitális kompetencia tanult és folyamatosan fejlesztendő képesség, amely a kormányzat, az oktatási intézmények és az infokommunikációs iparág közös felelőssége és érdeke. A cég ezért az Innovatív Iskola és Innovatív Pedagógus Program keretében szemléletformáló módszertannal, célzott képzésekkel és önértékelési rendszerrel is segíti az intézmények digitális transzformációját - olvasható a közleményben.

  
Forrás: MTI
24 Ó R A

2018.07.19 09:15:17
2018.07.19 09:10:18
2018.07.19 08:59:15
2018.07.19 08:55:21
2018.07.19 08:52:00
2018.07.19 08:49:05
2018.07.18 07:38:29
2018.07.18 07:32:40
2018.07.18 07:27:51
2018.07.18 07:16:52
2018.07.18 07:11:19
2018.07.18 07:07:45
Információ:
info@magyarorszag24.hu
Szerkesztőség:
szerkesztoseg@magyarorszag24.hu
Médiaajánlat letöltése (PDF)
sales@magyarorszag24.hu