F R I S S
2 4 Ó R A


2019.03.26 07:33:21
2019.03.26 07:28:40
2019.03.26 07:24:32
2019.03.26 07:22:36
2019.03.26 07:19:33
2019.03.26 07:17:18
2019.03.26 07:14:49
2019.03.26 07:06:50
2019.03.26 06:57:17
2019.03.26 06:52:53
2019.03.26 06:48:30
2019.03.26 06:46:43
2019.03.25 08:03:30
2019.03.25 07:17:01
2019.03.25 07:06:30
2019.03.25 07:02:50
Fokozott figyelemre int az online jegyvásárlásoknál a GVH
Fokozott figyelemre int az online jegyvásárlásoknál a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) arra figyelmezteti a fogyasztókat, legyenek körültekintőbbek az online jegyvásárlásoknál.

Az ünnepi időszakban különösen sokan látogatják az online jegyértékesítő oldalakat, amelyekkel szemben jogi elvárás, hogy teljeskörűen és átlátható módon tájékoztassák látogatóikat a rendezvények árairól, illetve a jegyáron felül fizetendő elemekről - írja közleményében a versenyhatóság.

Mivel a hivatalhoz érkező piaci jelzések alapján gyakori, hogy a fogyasztó a hirdetettnél magasabb végső árat fizet az általa vásárolt jegyért, a hatóság azt ajánlja a fogyasztóknak, szánjanak elegendő időt és figyelmet a vásárlásra, tekintsék át alaposan a feltételeket, különösen a végső árat meghatározó esetleges egyéb díjakat és költségeket.

A GVH egyúttal felszólítja az online jegyértékesítéssel foglalkozó vállalkozásokat, hogy - élve a technológiai lehetőségekkel is - törekedjenek a fogyasztók számára érthető, átlátható és pontos tájékoztatásra az általuk kínált termékek és szolgáltatások díjaival, azok összetevőivel kapcsolatban.

A hatóság szerint a fogyasztók tájékozott döntéshozatalát akadályozhatja, ha a hirdetésben nem tüntetik fel a megjelölt jegyáron felül fizetendő tételeket (kezelési költség, foglalási díj és áfa), amelyek a megrendelés folyamatában is csak nehezen észlelhetők (például, mert apró betűvel tüntetik fel).

Ahogy az is gátolhatja a megalapozott döntést, ha az oldal kizárólag angol nyelven jeleníti meg szabályzatait, nem biztosítja a magyar nyelvű ügyintézés lehetőségét annak ellenére, hogy a honlapon a vásárlást megelőzően választható nyelv a magyar.

Probléma az is, ha a jegyvásárlási folyamatban fizetendő egyéb - akár azonos szolgáltatásokért felszámított, ám különböző elnevezésű - költségek (például tranzakciós díj, kényelmi díj, jegykiállítási díj, adminisztrációs költség) ténye, illetve mértéke nem átlátható a fogyasztók számára, melyek néha csak a vásárlási folyamat legutolsó szakaszában jutnak a fogyasztó tudomására.

Bizonyos lényeges információk esetenként csak az általános szerződési feltételekből (ászf) ismerhetők meg, e dokumentum szerkezete és szövegezése azonban nehezíti a könnyű és gyors értelmezést - állapítja meg a hatóság.

Egyes weboldalak csak fogyasztói regisztrációval (például név, e-mail cím, telefonszám, számlázási adatok megadása) teszik lehetővé a foglalási folyamat megkezdését, holott ezek az információk csak a vásárláshoz lennének szükségesek - teszik hozzá.

A foglalási folyamat utolsó lépéseként - a fizetés megkezdése előtt - a fogyasztó "bejelöléssel" fogadja el a további kattintással teljes tartalmukban elérhető szabályzatokat (például ászf, adatkezelési szabályzat, vásárlói tájékoztató), melyekkel jellemzően a foglalási folyamat e szakaszában találkozik először. A fizetés lefolytatására meghatározott idő (általában 20-25 perc) ezért nem feltétlenül elegendő a jogi kifejezésekkel tarkított, nem strukturált szabályzatok áttekintéséhez, értelmezéséhez - mutat rá a GVH.

  
Forrás: MTI
24 Ó R A

2019.03.26 07:33:21
2019.03.26 07:28:40
2019.03.26 07:24:32
2019.03.26 07:22:36
2019.03.26 07:19:33
2019.03.26 07:17:18
2019.03.26 07:14:49
2019.03.26 07:06:50
2019.03.26 06:57:17
2019.03.26 06:52:53
2019.03.26 06:48:30
2019.03.26 06:46:43
Információ:
info@magyarorszag24.hu
Szerkesztőség:
szerkesztoseg@magyarorszag24.hu
Médiaajánlat letöltése (PDF)
sales@magyarorszag24.hu