Magyarországon az új Skoda Fabia: ha akarod, a szeretőd mosolyog rád a műszerfalról
A hazai forgalmazó készített egy felmérést, melyben a "pláza emberei" mondták el véleményüket az új Fabiáról az üléspróba révén nyert tapasztalatok és benyomások segítségével.
A Skoda elmondása szerint nem voltak beépített emberek a videóban, tényleg "vakteszt" volt, és mindenkinek tetszett az új, harmadik generációs Fabia.
Hogy telik az idő – erre döbbentem rá, amikor megérkeztem az Akvárium Klubban tartott sajtótájékoztatóra. A Fabia gyökerei egészen a Favorithoz nyúlnak vissza, ami 1988-ban mutatkozott be és összesen 1 063 165 darab kelt el belőle. Még csak harminc vagyok, de ahogy ott állt a teljes családfa – Favorit, Felicia, Fabia I és II, végül a harmadik generáció – lepergett előttem teljes kamaszkorom és felcseperedésem.És itt tartunk ma. A Fabia egy divatos kisautó, minden motorja teljesíti az Euro 6-os normákat, jár a start-stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés. Már rég nem sajnálatra méltó szükségmegoldás szürke lökhárítóval és fehér kasznival. Érdekesség: a Fabia bemutatkozása óta 74 430 darab talált gazdára hazánkban a modellből.A Skoda nagy reményeket fűz a megújult Fabiához, első ránézésre nem alaptalanul. Míg az előző generációt sokan esetlennek és bumfordinak tartották magas felépítése miatt, az utód 3 centivel alacsonyabb, 9 centivel szélesebb, szép fény-árnyék vonalakkal hangsúlyozva a sportosságot és dinamizmust. Az eleje sokkal marconább, a Skoda-embléma továbbra is hangsúlyos, a 17 lamellából álló hűtőrács is rásegít erre. A hátsó lámpák kötelező jelleggel C formájúak, és az egész friss, üde benyomást kelt, különösen a kiállított kék-fehér vagy sárga-fekete színkombinációban.
Ahogy az a modellváltás/frissítés esetén általában lenni szokott, minden minőségibb, szebb, puhább, tehát szintugrás történt. Ez a Fabiánál is így van, ígérik a márka emberei. Az autók szemrevételezése és tapogatása alapján nem túloznak, de azért ne legyenek tévhiteink: arra még várni kell, hogy egy kisautóban cserzett bőr és alcantara fogadjon, mindezt pihe-puha műanyagokkal megspékelve.Ami a lényeg: a Fabia tényleg egyedi akar lenni, önálló karakterrel. Erre a legjobb megoldás, ha a megnyerő formán kívül kedvünkre játszhatunk a színkombinációkkal és modern extrákat lehet kipipálni. Mint kiderült, összesen 125 féle színkombináció kérhető, sőt, Németországban már tesztelik az opciót, miszerint a vevő által kért fólia kerül fel a műszerfalon végigfutó dekorcsíkra. Tehát, ha úgy döntünk, akár párunk vagy kedvenc háziállatunk mosolyog ránk vissza a műszerfalon az új Fabiánkban. A tervek szerint nálunk is elérhető lesz ez az extra.
Akkor mentem le majdnem hídba, amikor megláttam a Color csomag részeként kérhető fekete-piros színkombinációt. Piros felnik és tető, gyárilag, mindez fekete karosszériával – egy Fabián. Hol van már az a bizonyos Favorit… Ezt kombináljuk az 1.2-es TSI 110 lóerős változatával, és kész is a városi rosszfiú.
Nemcsak menő, hanem praktikus is. A csomagtartó 330 literes, ami 15 literes gyarapodást jelent. Összesen 17 "Simply clever" megoldást zsúfoltak be, ezek közül kettőt emeltek ki: MirrorLink és SmartGate.
"Az új Fabia a SKODA első modelljeként kínál lehetőséget az okostelefon és az autó rendszerének minden eddiginél egyszerűbb összekapcsolására, amelynek alapja a MirrorLink™ technika” – olvasható a sajtóanyagban. “Az új megoldás segítségével az okostelefon egyes alkalmazásai a Bolero infotainment-rendszer képernyőjén is megjeleníthetők. Az új SKODA Fabia a SmartGate szolgáltatást is kínálja, amellyel a jármű bizonyos adatai a megfelelő alkalmazással az okostelefonon is lehívhatók, tárolhatók és felhasználhatók. Egy új fejlesztésű SKODA Drive-App segítségével például a vezető minden megtett szakaszt követően áttekintheti, mennyire gazdaságos vezetési stílusa. Az MFA-Pro App a fedélzeti számítógép bővített funkcióival, illetve a multifunkciós kijelzőn (MFA) látható tartalmakkal szolgál a felhasználó okostelefonján, de számos további alkalmazás is szerepel a kínálatban."
Aki megrögzött pakoló és szállító, választhatja a kombit is 530 literes csomagtérrel. Rá is igaz, amire külön felhívták a figyelmet: a Skoda is megkapja a VW konszern legfrissebb technológiáit, nem beszélhetünk 2-3 éves technikáról a lemezek alatt. Mennyi a közös a Fabia II és III technikájában? 6-7 százalék, hangzott el a válasz.Az is kiderült, hogy a magyar vásárlók a parkolóradart, a bőrkormányt, a fűthető első üléseket, és a Bluetooth-kapcsolattal ellátott rádiót kedvelik a leginkább, így a hazai importőr külön csomagot állított össze az ő kedvükért, ami ezeket tartalmazza.
A terv, hogy idén 950 darab "sima" Fabia, 750 kombi találjon gazdára. Az egyliteres, 60 lóerős alapmotorral felszerelt Easy verzió 2 699 300 forinttól indul, míg az Ambition felszereltségű, 90 lóerős 1.2 TSI 3 558 820 forinttól vihető el, köszönhetően a 400 ezer forint kedvezménynek.
F1 live