Egészen közelrõl az új Honda NSX, Fernando Alonso céges verdája
Immáron egészen közelrõl, már-már testközelbõl néz
Pontosan 25 Ă©vvel ezelõtt mutatkozott be a Honda NSX szuper-sportautĂł, a japán gyártĂł nagy bĂĽszkesĂ©ge, ami szinte azonnal kedvencĂ© vált a rajongĂłk körĂ©ben. A közĂ©pmotoros sportautĂł a megnyerõ kĂĽlseje mellett páratlan vezetĂ©si Ă©lmĂ©nyt nyĂşjtott, amivel valĂłban az egyik legjobb modellĂ© nõtte ki magát az Ă©vek során.A Honda ezzel egy jelentõsen olcsĂłbb riválist kĂĽldött a Ferrari Ă©s a Porsche ellen, miközben egyre többen kezdtek el rajongani az NSX-Ă©rt. Az Ă©vek mĂşlásával azonban ez a tĂpus is elkezdett öregedni, Ă©s miután a japánok már nem fektettek akkora hangsĂşlyt, az Ăşj verziĂłk fejlesztĂ©sĂ©re, ha a feledĂ©s homályába nem is, de egy kicsit megkopott az NSX legendája.A Honda mĂ©g idõben reagált Ă©s nekilátott a next-gen verziĂł fejlesztĂ©sĂ©nek, ami a mai napon Detroitban, a világhĂres Motor Show esemĂ©nyen mutatkozott be.
Az Ăşj Honda NSX hajtásárĂłl egy duplaturbĂłs V6-os erõforrás Ă©s három elektromos erõforrás gondoskodik. Hivatalosan egyelõre nem tudni, hogy mekkora a csomag ereje, de az Acura szĂłvivõje annyit elárult, hogy legalább 550 lĂłerõrõl beszĂ©lĂĽnk. ÉrdekessĂ©g, hogy a hárombĂłl kĂ©t villanymotor szendvicskĂ©nt helyezkedik el a fõ erõforrás Ă©s a 9-sebessĂ©ges duplakuplungos automata sebessĂ©gváltĂł között, mĂg a harmadik elöl kapott helyet az elsõ kerekeknĂ©l.
A hibrides hajtással kiegĂ©szĂĽlt motor a hátsĂł kerekeket, mĂg a tiszta elektromos erõforrás az elsõ kerekeket hajtja meg. Akárcsak az RLX hibrid esetĂ©ben, az Ăşj NSX is kapott egy Sport „Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive” rendszert, ami egyszerre pörgeti meg a kerekeket. Teljesen elektromos hajtás mellett akár 80 km/Ăłrával is közlekedhetĂĽnk, ha nagyon spĂłrolni szeretnĂ©nk, vagy elfogyasztottuk volna az ĂĽzemanyagot a tartálybĂłl.A gyártĂłsorra kerĂĽlõ NSX-ben a következõ vezetĂ©si mĂłdok lesznek elĂ©rhetõek: Csendes, Sport, Sport+ Ă©s Versenypálya. FĂĽggõen attĂłl, hogy milyen mĂłdozatot használunk, a motor Ă©s az elektromos erõforrások, a sebessĂ©gváltĂł Ă©s a futĂłmĂ», de mĂ©g a motor zajszintje is eltĂ©rõ lesz.
Ă–sszehasonlĂtva a 2013-as koncepciĂłval, a gyártĂłsorra kerĂĽlõ NSX hossza 1,8 centimĂ©terrel lett hosszabb, ami Ăgy összesen 4470 mm-t jelent. A szĂ©lessĂ©ge 5,1 centimĂ©terrel nõtt – 1940 mm. A magasságot tekintve 1,8 centimĂ©teres kĂĽlönbsĂ©grõl számolhatunk be – 1215 mm. A tengelytáv pedig 0,8 centimĂ©terrel lett hosszabb – 2630 mm.
A szuper-sportautĂł elöl 19, addig hátul 20 colos kereket kapott 245/35Z R19 Ă©s 295/30Z R20 gumikkal. A fĂ©kekrõl elöl hat, mĂg hátul nĂ©gy dugattyĂşs fĂ©knyergek gondoskodnak a karbon-kerámia fĂ©kekkel kiegĂ©szĂĽlvĂ©n. A teljes mĂ»szaki Ă©s teljesĂtmĂ©nnyel kapcsolatos adatokat egyelõre nem hozták nyilvánosságra. becslĂ©sek szerint az Ăşj NSX ára körĂĽlbelĂĽl 150 ezer dollárba fog kerĂĽlni.
F1 live