Egészen közelről az új Honda NSX, Fernando Alonso céges verdája
Immáron egészen közelről, már-már testközelből nézhetjük meg az új Honda NSX-et, amit minden bizonnyal a Forma-1-ben versenyző kétszeres spanyol világbajnok Fernando Alonso is pályára fog vinni a McLaren-Honda pilótájaként.
Pontosan 25 évvel ezelőtt mutatkozott be a Honda NSX szuper-sportautó, a japán gyártó nagy büszkesége, ami szinte azonnal kedvencé vált a rajongók körében. A középmotoros sportautó a megnyerő külseje mellett páratlan vezetési élményt nyújtott, amivel valóban az egyik legjobb modellé nőtte ki magát az évek során.A Honda ezzel egy jelentősen olcsóbb riválist küldött a Ferrari és a Porsche ellen, miközben egyre többen kezdtek el rajongani az NSX-ért. Az évek múlásával azonban ez a típus is elkezdett öregedni, és miután a japánok már nem fektettek akkora hangsúlyt, az új verziók fejlesztésére, ha a feledés homályába nem is, de egy kicsit megkopott az NSX legendája.A Honda még időben reagált és nekilátott a next-gen verzió fejlesztésének, ami a mai napon Detroitban, a világhíres Motor Show eseményen mutatkozott be.
Az új Honda NSX hajtásáról egy duplaturbós V6-os erőforrás és három elektromos erőforrás gondoskodik. Hivatalosan egyelőre nem tudni, hogy mekkora a csomag ereje, de az Acura szóvivője annyit elárult, hogy legalább 550 lóerőről beszélünk. Érdekesség, hogy a háromból két villanymotor szendvicsként helyezkedik el a fő erőforrás és a 9-sebességes duplakuplungos automata sebességváltó között, míg a harmadik elöl kapott helyet az első kerekeknél.
A hibrides hajtással kiegészült motor a hátsó kerekeket, míg a tiszta elektromos erőforrás az első kerekeket hajtja meg. Akárcsak az RLX hibrid esetében, az új NSX is kapott egy Sport „Hybrid Super-Handling All-Wheel Drive” rendszert, ami egyszerre pörgeti meg a kerekeket. Teljesen elektromos hajtás mellett akár 80 km/órával is közlekedhetünk, ha nagyon spórolni szeretnénk, vagy elfogyasztottuk volna az üzemanyagot a tartályból.A gyártósorra kerülő NSX-ben a következő vezetési módok lesznek elérhetőek: Csendes, Sport, Sport+ és Versenypálya. Függően attól, hogy milyen módozatot használunk, a motor és az elektromos erőforrások, a sebességváltó és a futómű, de még a motor zajszintje is eltérő lesz.
Összehasonlítva a 2013-as koncepcióval, a gyártósorra kerülő NSX hossza 1,8 centiméterrel lett hosszabb, ami így összesen 4470 mm-t jelent. A szélessége 5,1 centiméterrel nőtt – 1940 mm. A magasságot tekintve 1,8 centiméteres különbségről számolhatunk be – 1215 mm. A tengelytáv pedig 0,8 centiméterrel lett hosszabb – 2630 mm.
A szuper-sportautó elöl 19, addig hátul 20 colos kereket kapott 245/35Z R19 és 295/30Z R20 gumikkal. A fékekről elöl hat, míg hátul négy dugattyús féknyergek gondoskodnak a karbon-kerámia fékekkel kiegészülvén. A teljes műszaki és teljesítménnyel kapcsolatos adatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra. becslések szerint az új NSX ára körülbelül 150 ezer dollárba fog kerülni.
F1 live