2015.01.16
A piaci átlagnál jobban nõttek a BMW eladásai Magyarországon
A piaci átlagnál nagyobb mértékben növelte eladása
Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezetõ igazgatója a 2014-es évet értékelõ sajtótájékoztatóján pénteken Etyeken kifejtette: a magyar piac átlagosan 20 százalékot bõvült 2013-hoz képest, a BMW viszont ennél nagyobb mértékben, 22 százalékkal növelte eladásait, ezzel a három prémium német autógyártó között is a legerõsebb évet zárhatta. A BMW márka 1736 autót adott el a magyar piacon, ennek jelentõs része vállalati vevõhöz került, a csoporthoz tartozó Mini pedig 26 százalékkal adott el több autót az egy évvel korábbihoz képest, a 2013-as 91-rõl 115-re nõtt az átadok jármûvek száma.
Baudouin Denis a 2015-ös Ă©vrõl azt mondta, egyelõre nehĂ©z elõrejelzĂ©st adni, de a piacban vannak mĂ©g tartalĂ©kok, ugyanis a 2008-as, piaci válság elõtti Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si szintet mĂ©g nem Ă©rtĂ©k el. Hozzátette: a nagyobb gyártĂłk kĂ©tszámjegyĂ» növekedĂ©sre számĂtanak. A bajor cĂ©g 2013-at rekordszámĂş eladással zárta: elõször Ă©rtĂ©kesĂtettek a cĂ©g törtĂ©nelmĂ©ben 2 milliĂł fölötti jármĂ»vet. A csoporthoz tartozĂł BMW-bõl, Minibõl, Rolls Royce-bĂłl Ă©s motorokbĂłl 2,1 milliĂł fogyott szerte a világban, ez 7,9 százalĂ©kos bõvĂĽlĂ©st jelent.
Forrás: MTI