2015.01.16
A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon
A piaci átlagnál nagyobb mértékben növelte eladásait Magyarországon a müncheni székhelyű BMW, de a 2015-ös növekedési kilátások egyelőre bizonytalanok.
Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a 2014-es évet értékelő sajtótájékoztatóján pénteken Etyeken kifejtette: a magyar piac átlagosan 20 százalékot bővült 2013-hoz képest, a BMW viszont ennél nagyobb mértékben, 22 százalékkal növelte eladásait, ezzel a három prémium német autógyártó között is a legerősebb évet zárhatta. A BMW márka 1736 autót adott el a magyar piacon, ennek jelentős része vállalati vevőhöz került, a csoporthoz tartozó Mini pedig 26 százalékkal adott el több autót az egy évvel korábbihoz képest, a 2013-as 91-ről 115-re nőtt az átadok járművek száma.
Baudouin Denis a 2015-ös évről azt mondta, egyelőre nehéz előrejelzést adni, de a piacban vannak még tartalékok, ugyanis a 2008-as, piaci válság előtti értékesítési szintet még nem érték el. Hozzátette: a nagyobb gyártók kétszámjegyű növekedésre számítanak. A bajor cég 2013-at rekordszámú eladással zárta: először értékesítettek a cég történelmében 2 millió fölötti járművet. A csoporthoz tartozó BMW-ből, Miniből, Rolls Royce-ból és motorokból 2,1 millió fogyott szerte a világban, ez 7,9 százalékos bővülést jelent.
Forrás: MTI