2015.10.07
További 40 ezer háztartásban teszi elérhetõvé a nagy sebességû internetet az Invitel
Év végéig további 40 ezer háztartás számára teszi
Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese elmondta: a több éve elhatározott hálózatfejlesztés keretében az eddigi 120 ezer, idén újonnan bekapcsolt háztartáson felül további 40 ezer háztartásban lesz elérhetõ a többek között a digitális televíziózás alapjául is szolgáló technológia.
Kiemelte, hogy ezzel az Invitel szolgáltatási területén lévõ 1,15 millió háztartásból már 600 ezerben lesznek elérhetõk a vállalat legkorszerûbb technológián alapuló szolgáltatásai. A vezérigazgató-helyettes megjegyezte, egy kormányrendelet értelmében adókedvezményt kap az a cég, amely hálózatát képessé teszi a másodpercenként 100 Mbit sebességû internet elérésére. A fejlesztésrõl hozott döntésben ez is szerepet játszott, ugyanakkor az a tapasztalatuk, hogy a korszerûsítés eredményeként megnõ a kereslet a korszerû technológián alapuló szolgáltatások iránt - mondta. A cég regionális képviselõje elmondta, több mint 80 ezer méter optikai kábelt fektettek le a hálózatfejlesztés keretében. A sajtótájékoztatón elhangzott: az Invitel stratégiájában továbbra is a televíziózásra összpontosít, mert a Nielsen felmérései szerint Magyarországon - akárcsak az Egyesült Államokban és kisebb mértékben Európában - továbbra is a lineáris tévézés a meghatározó. A piackutató adatai szerint Magyarországon nagyjából 70 százalék a lineárisan tévézõk aránya, és érdekes módon ez jellemzõ a fiatalabb korosztályra is. A magasabb iskolai végzettséggel rendelkezõkre inkább jellemzõ az internetes tartalomfogyasztás.
A televíziózásban a nemzetközi trenddel egyezõen Magyarországon is a sorozatok a legnézettebb termékek. Iski István marketingigazgató elmondta: az Invitel saját kutatása szerint elõfizetõik 37 százaléka néz rendszeresen HD-minõségû, azaz nagy felbontású tartalmakat. Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály számára a tévézés fõ helyszíne már nem a nappali, mint az idõsebbeknél, hanem a hálószoba. Az elõfizetõk 10 százaléka mondta az, hogy jellemzõen a konyhában néz tévét.
Forrás: MTI