2018.01.04
Több mint 300 ezer Telekom-ügyfél használja a 4G hang szolgáltatást
Idén év elején már több mint 300 ezer Telekom ügyfél használja okostelefonján a 4G hang szolgáltatást - közölte a Magyar Telekom csütörtökön.
A 4G hang gyorsabb hívásfelépülést, HD hangminőséget és telefonálás közben is folyamatos, 4G sebességű mobilinternet kapcsolatot biztosít, adatforgalom felhasználása nélkül.
A Magyar Telekom - a magyarországi szolgáltatók közül elsőként - tavaly április 27-én indította el a hangszolgáltatást a teljes 4G hálózatán, majd a tömeges aktiválás múlt év augusztusában indult el. A szolgáltatás elérhetőségéről az érintett ügyfelek SMS értesítést kapnak, illetve egyedileg az ügyfélszolgálati csatornákon is lehet kezdeményezni az aktiválást. A szolgáltatás igénybevételéhez arra alkalmas készülék szükséges.
A VoLTE (Voice-over-LTE) technológia révén a hanghívások is a 4G hálózaton (nem pedig a 3G vagy 2G hálózaton) bonyolíthatóak le, ami a mobilhálózatok fejlesztésében is fontos lépcsőfokot jelent, hiszen a teljesen IP-alapú hálózatok irányába tereli a mobilszolgáltatást.
A technológia további előnye, hogy a 4G-n indított hívások a telefonok akkumulátorát kisebb mértékben terhelik meg, így a korábbival azonos használat mellett később fog lemerülni a készülék.
A Telekom 4G hálózatának országos lakossági kültéri lefedettsége jelenleg 98,6 százalékos, azaz országosan elérhető a szupergyors 4G mobilinternet szolgáltatás. A lakosság 30 százaléka már az ennél is gyorsabb, a másodpercenként 200-300 megabit (Mbps) névleges maximális sebességű 4G+ mobilinternet szolgáltatást is igénybe tudja venni arra alkalmas készülékkel - írták.
Forrás: MTI