Forma-1-es technológiát is teszteltek a hétvégi pneumobil futamokon
Hatodik alkalommal rendezték meg a saját készí
Az Egerben megrendezett pneumobil futamokon öt ország 41 csapata mérte össze tudását.
A távolsági kategóriában, ahol a jármûveknek egy sûrített levegõvel feltöltött palackkal kellett a lehetõ legnagyobb távolságot megtenniük, a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Mûszaki Karának Pollroth csapata jutott a legtovább: léghajtányukkal 8918 métert futottak.
Az ügyességi futamban, amelynek célja, hogy a versenyzõk a pneumobillal a lehetõ leggyorsabban teljesítsék a technikásra megépített pályakört, a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) Kakukktojás csapatának háromkerekû járgánya érkezett elsõként a célba.
A gyorsulási kategóriában a jármûnek egy feltöltött palackkal egy 220 méteres pályaszakaszt kell a lehetõ legrövidebb idõ alatt megtennie: a döntõ futamban itt is a BMGE Kakukktojás csapat léghajtánya gyõzött, alig 25 másodperc alatt teljesítve a szakaszt a verseny történetében szintén rekordnak számító 46,6 kilométeres óránkénti sebességgel.
A legeredetibb konstrukció kategóriában a legkiemelkedõbb mûszaki megoldásokat felsorakoztató, egyúttal leginnovatívabb jármû nyerte el az elsõséget. A díjat kecskeméti GAMF Dóz-Air csapata kapta.
A jelképes koronát, azaz a Rexroth legjobb pneumobilja 2013 címet - amelyet hagyományosan az egyes versenykategóriák gyõztesei közül választja ki a zsûri - a budapesti Kakukktojás csapat viselheti egy éven át.
Az idén második alkalommal senior kategóriában is megmérkõztek a rutinosabb versenyzõk. Ebben a számban azok a végzett hallgatók indulhattak, akik az elõzõ évi versenyek valamelyikén már részt vettek, és a korábbi jármûvüket - ha az megfelelt a 2013-as versenykiírásnak - az egykori képzési helyük bocsátotta rendelkezésükre. A kategória legjobbja a Szegedi Tudományegyetem MK Laren csapata lett.
A 2013-as verseny technológiai attrakciójának számító új versenyszámban négy hallgatói csapat a Forma-1-bõl is ismert csúcstechnológiát, az úgynevezett telemetrikus rendszert tesztelte. Az említett kategóriában induló pneumobilok a hosszú távú versenyszámban kaptak lehetõséget arra, hogy bebizonyítsák: a mûszaki dokumentációban leírt megoldásaik a gyakorlatban is mûködnek. A négy csapat közül a Debreceni Széllovagok oldották meg legprofibban a jármûvük fizikai paramétereinek mérését, az adatok gyûjtését és továbbítását.
Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezetõ igazgatója kiemelte, hogy a jövõ technológiájának célja: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni.
2013.05.02. / MTI / Fotó: Komka Péter
Forrás: