2018.07.02
Felmérés: nem használják kellõ biztonsággal a technológiai eszközöket
Nem tudatosan és nem kellõ biztonsággal használják
A közleményben azt Ãrták, a kutatásban 2700 tanuló vett részt, akiknek például álhÃreket kellett felismerniük, az online vásárláshoz szükséges bankkártya-adatokat kellett leolvasniuk, valamint ki kellett választaniuk a megfelelõ kommunikációs platformot egy videó megosztásához vagy egy várható dolgozattal kapcsolatos kérdésfelvetéshez.
A felmérés eredményei szerint a diákoknak fõként az okoz fejtörést, ha a világhálón kell válaszok után kutatniuk, majd mérlegelni és értékelni a találtakat. A célzott internetes keresés, az adatfeldolgozás és az álhÃrek felismerésének képessége a tesztet kitöltõ intézmények mindegyikében fejlesztésre szorul. A problémamegoldás, a biztonság, a tartalomelõállÃtás és a kommunikáció területén jobb, átlagosan 50 százalék feletti eredmények születtek.
Kiderült az is, hogy a diákok a tanult megoldási sémákkal ugyan jól boldogulnak a digitális térben, ugyanakkor könnyen el is vesznek, ha olyan problémával találják szemben magukat, amelyre kreatÃv és újszerû módon kellene reagálniuk. A fiatalok komfortosabban érzik magukat az online kommunikáció és a csoportmunka megoldásoknál, tisztában vannak a hagyományos informatika órán megismert irodai programok funkcióival is, azonban a programozási feladatok és a szerzõi jogok kérdésköre már némi fejtörést okozott nekik.
Az eredmények alapján jobban kellene hangsúlyozni a biztonságos eszköz- és internethasználatot, valamint a személyes adatok védelmének fontosságát és lehetõségeit is - hÃvták fel rá a figyelmet.
Szentkuti Gabriella, a - felmérést megrendelõ - Microsoft ügyvezetõ igazgatója szerint nem elég beleszületni a technológiai forradalomba, a digitális kompetencia tanult és folyamatosan fejlesztendõ képesség, amely a kormányzat, az oktatási intézmények és az infokommunikációs iparág közös felelõssége és érdeke. A cég ezért az InnovatÃv Iskola és InnovatÃv Pedagógus Program keretében szemléletformáló módszertannal, célzott képzésekkel és önértékelési rendszerrel is segÃti az intézmények digitális transzformációját - olvasható a közleményben.
Forrás: MTI