2013.08.15
Seat Leon ST - Egyedülálló formatervezési nyelvezet kiemelkedő műszaki tartalommal
A Leon sorozat már sokat dicsért formatervezési nyelve az ST esetében további hangsúlyt kapott. A szinte szobrászatian formás, hosszirányban sikló vonalak a fény és az árnyék izgalmas kölcsönjátékát eredményezik. A kombi olyan éles vonalakkal és pont
A farrész 27 centiméteres túlnyúlása jelzi a nagyon bőséges csomagteret, miközben a sarkos hátsó szélvédő üveg, a finoman lekerekített tetővonal és az izmos „vállak” a dinamikus vezetési élvezetet hangsúlyozzák. A Leon ST műszaki eleganciáját tovább erősítik a választható, teljes egészében LED-alapú fényszórók, kombinálva az ugyancsak LED-es hátsó lámpákkal. „ A SEAT formatervezési részlegen úgy gondoljuk, hogy a gépkocsi dinamikus jellege nem szenvedhet kárt a funkcionális miatt. Az új Sport Tourer új dimenzióval egészíti ki a Leon családot - a dinamikus körvonalak feszeseknek és elegánsaknak tűnnek, ugyanakkor a Leon ST teljeskörű hasznosíthatóságot kínál a munka- és a szabadidős használatra, a családi és sport célú autózásra” - mondja Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési részlegének vezetője. „A Leon ST az FR változattal egyszerűen egyedülálló. A kifejezetten sportos orr és far formatervezéssel az autó új tartalmat kölcsönöz a ’sportos kombi’ fogalmának!”
A figyelemre méltó üzemanyag-fogyasztási adatokat a SEAT Leon ST-nél is a könnyűszerkezetes formatervezés eredményezi. Alapváltozatban a Leon ST csupán 1.233 kilogrammot nyom, ami mindössze 45 kilogrammal több, mint az ötajtós Leon tömege, és a legkisebb tömeg ebben a kategóriában. Ugyanakkor a Leon ST számos olyan funkcionális felszerelést is kínál, amelyek jelentős mértékben növelik a mindennapi hasznosíthatóságot. A hátsó ülések háttámláit rendkívül könnyű ledönteni a csomagtérből, miközben a kettős-szint kialakítású csomagtér padló egységes teret teremt, és nagy mértékben megkönnyíti a ki- és bepakolást. A jobb első ülés háttámlája teljesen lehajtható, ezáltal rendkívül hosszú tárgyak is kényelmesen elhelyezhetőek.
Az új Sport Tourer technológiai kínálata jelentős részben hasonló a Leon és a Leon SC-éhez. A benzinmotorok kínálata széleskörű és változatos. Az 1.2 TSI két változatban áll rendelkezésre: 63 kW (86 LE) és 77 kW (105 LE). A start-stop renszerrel és a fékezési energia visszanyerésével a 77 kW-os motor csupán 4.9 litert fogyaszt 100 kilométeren, 114 g/km CO2 kibocsátás mellett.
Az 1.4 TSI 90Kw (122 LE) és az 1.4 TSI 103 kW (140 LE) változatok ugyancsak a legfejlettebb technológiát jelentő motorok, és fogyasztásuk csupán 5.3 liter 100 kilométeren. A benzinmotorosok csoportjának élén az FR változat áll, amelynek 1.8 TSI 132 kW (180 LE) motorja 250 NM nyomatékot ad le.Az új Leon ST dízelmotorjainak (TDI) széles választéka a 66 kW (90 LE)-től 135 kW (184 LE)-ig trejed. A belépő szintet az 1.6 TDI (90 LE) jelenti, a tiszteletre méltó 230 Nm nyomatékkal, míg a 2.0 TDI, 110 kW-os (150 LE) és a 320 Nm -es nyomatékú motor hatalmas erőt biztosít a Seat ST-nek. A start-stop rendszerrel és a fékezési energia visszanyerésével ugyanakkor ennél a motornál is sikerült 4.1 literes átlagfogyasztást elérni 100 kilométeren, 106 gr/km CO2 kibocsátás mellett. A sportos csúcsteljesítményt a 2.0 TDI 135 kW-os (184 LE) motor jelenti, 380 Nm nyomatékkal. Ez kizárólag az FR változatban áll rendelkezésre, és a kocsi a mindössze 4.3 liter/100 kilométeres üzemanyag fogyasztással dicsekedhet, 112 g/km CO2 kibocsátás mellett.
Forrás: automobil24 / Seat