Már az Eau Rouge-ban hasĂt a 420 lĂłerõs Yaris: kĂ©peken a TMG agymenĂ©se
Jó, amikor a Toyota vagy Honda mérnökeit hagyják,
A Toyota kölni központjában fejlesztettĂ©k ki a Yaris felpumpált verziĂłját, mely összesen 420 lĂłerõs: egy belsõégĂ©sĂ» benzines Ă©s kĂ©t elektromos motor szállĂtja az erõt. Az 1.6 literes turbĂłmotor 300 lĂłerõt tud, mĂg az elektromos egysĂ©gek 60-60 lĂłerõvel járulnak hozzá az összkĂ©phez. Egy harmadik elektromotort is elhelyeztek a benzinmotor Ă©s a hatsebessĂ©ges szekvenciális váltĂł között, de ez nincs hatással a vezetĂ©sre, hanem a generátort ĂĽzemelteti kĂ©t esetben: fĂ©kezĂ©snĂ©l visszanyeri az energiát, mĂg kigyorsĂtásnál táplálja a hátsĂł elektromotorokat.A koncepciĂł lesz a Toyota-stand zászlĂłshajĂłja Frankfurtban, melyhez a TS030 HYBRID Ă©s a hosszĂş távĂş versenyzĂ©s adta az ihletet Ă©s a tapasztalatot. A Yaris Hybrid-R „szuperkapacitátorban” tárolja az energiát, mely lehetõvĂ© teszi, hogy több energia jusson el a kerekekhez, mindezt a lehetõ leggyorsabban.
A hátsĂł elektromotorok a vezetĂ©si Ă©lmĂ©nyre is hatással vannak: kanyarban szabályozzák azt, hogy mennyi nyomatĂ©k jusson a bal Ă©s a jobb oldali kerĂ©khez. A kanyar sugarátĂłl fĂĽggõen osztja az erõt a kerekek között, Ăgy közepesen gyors Ăvben többet kap a kĂĽlsõ kerĂ©k, mĂg gyors hajlatban a belsõ kerĂ©knek jut a többlet. LassĂş kanyarban kĂ©pes akár egymástĂłl fĂĽggetlenĂĽl lefĂ©kezni vagy gyorsĂtani a kerekeket, hogy jobb legyen az Ăv, kisebb legyen a kanyarodási szög, Ă©s csökkenjen az alulkormányzottság.
F1 live