Már az Eau Rouge-ban hasít a 420 lóerős Yaris: képeken a TMG agymenése
Jó, amikor a Toyota vagy Honda mérnökeit hagyják, hogy szabadon játszanak a rendelkezésre álló tudással és technikával: így születhetnek meg olyan tanulmányok, mint a Yaris Hybrid-R vagy az NSX utódja, melyet már tesztelnek. A következő galériában az
A Toyota kölni központjában fejlesztették ki a Yaris felpumpált verzióját, mely összesen 420 lóerős: egy belsőégésű benzines és két elektromos motor szállítja az erőt. Az 1.6 literes turbómotor 300 lóerőt tud, míg az elektromos egységek 60-60 lóerővel járulnak hozzá az összképhez. Egy harmadik elektromotort is elhelyeztek a benzinmotor és a hatsebességes szekvenciális váltó között, de ez nincs hatással a vezetésre, hanem a generátort üzemelteti két esetben: fékezésnél visszanyeri az energiát, míg kigyorsításnál táplálja a hátsó elektromotorokat.A koncepció lesz a Toyota-stand zászlóshajója Frankfurtban, melyhez a TS030 HYBRID és a hosszú távú versenyzés adta az ihletet és a tapasztalatot. A Yaris Hybrid-R „szuperkapacitátorban” tárolja az energiát, mely lehetővé teszi, hogy több energia jusson el a kerekekhez, mindezt a lehető leggyorsabban.
A hátsó elektromotorok a vezetési élményre is hatással vannak: kanyarban szabályozzák azt, hogy mennyi nyomaték jusson a bal és a jobb oldali kerékhez. A kanyar sugarától függően osztja az erőt a kerekek között, így közepesen gyors ívben többet kap a külső kerék, míg gyors hajlatban a belső keréknek jut a többlet. Lassú kanyarban képes akár egymástól függetlenül lefékezni vagy gyorsítani a kerekeket, hogy jobb legyen az ív, kisebb legyen a kanyarodási szög, és csökkenjen az alulkormányzottság.
F1 live