ÉlmĂ©nyre vált a Hyundai – gyári sportdivĂziĂł a láthatáron
A Hyundai illetékesei a napokban hivatalosan bejel
A prĂ©miumgyártĂłk már rĂ©gen sikerre vittĂ©k a sportos kiegĂ©szĂtõ márkajeleket (Audi S/RS, BMW M, Mercedes AMG, Lexuf F-modellek), ám egyre több nem-prĂ©mium cĂ©g is prĂłbál felpaprikázott modelleket piacra dobni, mĂ©ghozzá nagy sikerrel. LegutĂłbb kĂĽlönben a Nissan lĂ©pett elõre a Nismo márkajellel, de pĂ©ldául a Ford ST/RS Ă©s az Opel OPC divĂziĂłja már rĂ©gĂłta szerepel a kĂnálatban.
LĂ©nyeg a lĂ©nyeg, a Hyundai-nál is Ăşgy gondolták, hogy szĂĽksĂ©g lesz egy sportos almárka bevezetĂ©sĂ©re, ami a vezetõsĂ©g remĂ©nyei szerint mind a bevĂ©teleknek, mind pedig a presztĂzsnek jĂłt fog tenni – nem titok, hogy a következõ Ă©vtõl a WRC-ben törtĂ©nõ szereplĂ©s is elsõsorban a presztĂzsnövelĂ©s miatt van. A Hyundai sportos divĂziĂłjának nevĂ©t egyelõre homály fedi, ám annyi informáciĂłt kiszellõztettek a koreaiak, hogy az elsõ mĂ©rges portĂ©ka a következõ generáciĂłjĂş i20-bĂłl Ă©rkezhet, vagyis Ă©ppen annak az autĂłnak az utĂłdjábĂłl, amely a WRC-n is szerephez jut a következõ szezontĂłl.
A várakozások szerint a teljes egĂ©szĂ©ben Ăşj kiskategĂłriás i20 kĂ©t Ă©v mĂşlva, vagyis 2015-ben lĂ©phet piacra, Ă©s elkĂ©pzelhetõ, hogy az egyszerĂ»bb változatokkal egyszerre lĂ©p majd szĂnre az egyelõre ismeretlen kvalitásokkal rendelkezõ mĂ©rges változat. A Hyundai Motorsport egyik vezetõje, Alain Penasse egyĂ©bkĂ©nt elmondta, hogy vĂ©lemĂ©nye szerint a Hyundai profitálni fog a WRC-s szereplĂ©sbõl, aminek köszönhetõen a márka presztĂzse illetve eladásai is javulhatnak. A teljesĂtmĂ©ny-orientált divĂziĂł kĂnálata persze szinte a teljes Hyundai-palettára kiterjedhet, Ăgy igazán izgalmas Ă©s izmos sportkocsik Ă©rkezĂ©sĂ©t is várhatjuk, pĂ©ldául a Genesis Coupe, valamint a Veloster Turbo alapjaira.
F1 live